Domokos-Újfalvi Anna-Mária, tanítónő, több, mint három évtizede dolgozom gyerekekkel. A Tanítóképző, a Pedagógiai kar és a fokozati vizsgák után, új kihívásnak találtam a számítógépen alkalmazható felületeket.
Miután összegyűlt egy jókora
anyagmennyiség, megszületett a Tanítói kincsesládám elnevezésű blog. Ebben
a blogban az évek során összegyűjtött anyagaim találhatók, amelyeket az órákon
használtam. Az anyagok csoportosítva
vannak osztályonként: előkészítős, elsős, másodikos, harmadikos, negyedikes.
Feladatlapokat, felmérőket, online feladatokat, manuális játékokat, online
játékokat, bemutatókat, különböző alkalmazásokban (Genially, LearningApps,
Liverworksheets, Wordwall, Book Creator) készített anyagokat találhatunk meg.
A gyerekkor az az időszak,
amikor felébresztjük a tudásvágy útját, amikor segítjük gyerekeinket elindulni
a saját útjukon, segítjük felfedezni önmagukat, megtanítjuk a szépre, az új és
ismeretlen szeretetére és felfedezésére.
Az online tanítás arra
késztetett, hogy tobábbképzőkre jelentkezzem... A Geniallyről egy ilyen
tanfolyamon hallottam először, s mivel úgy tűnt, nagyon hasonlít a Ppt-re,
gondoltam utána nézek. Úgy is volt. Aki Ppt-t tud készíteni, gyorsan megtanulja
a Geniallyt is... Aztán felfedeztem egy Facebook csoportot, amelyben nagyon sok
Geniallyt lehet találni.
Először a felület eszközeivel
ismerkedtem meg, s mivel sok Genially sablon létezik a felületen belül,
kipróbáltam ezeket. Gyorsan rájöttem, hogy ez nem elég, ugyanis tanításhoz
alkalmas Genially sablon sajnos elég kevés volt. Inkább nulláról indulva
építettem fel magamnak az anyagokat. Nemsokára kódokat is bevittem a
Geniallykbe, amik segítségével már változatos bemutatókat, feladatokat,
pontgyűjtő feladatsorokat, játékokat tudtam készíteni: kvízeket,
memória-játékokat, csoportosító játékokat, eltűnős játékokat, sőt,
szabadulószobákat is készítettem, amelyek valósággal ,,hősökké” változtatják a
gyerekeket, mivel ők mentik meg a meseszereplőket.
Ajánlom:
-mert a legteljesebb tanítási felület, aminek a segítségével érdekessé, meg
nem unhatóvá tehetem óráimat,
-mert a legváltozatosabb bemutatókat tudom elkészíteni, a végén kvízzel,
pontgyűjtő feladattal ellenőrzésre kerülhet az elsajátított anyag,
- mert videókat, más platformokon (Book Creator, Learning Apps) készített
játékokat, zenét tudok beszúrni,
-mert tematikus interaktív képekekel készíthetek ünnepi anyagot,
-teszteket, pontgyűjtő feladatsorokat készíthetek,
-logikai játékokat is bemutathatok...
Ennek a platformnak az a
nagy előnye, hogy a tanulók bármikor átnézhetik az anyagokat... Amíg én online
dolgoztam, nap mint nap az volt az ajánlás, hogy tanulják meg a leckét a Genially
anyagból (szókincs gyakorlásához, matematikai gyakorlatokhoz nagyon alkalmas
volt, ezért kvízeket, játékokat készítettem, amelyek segítségével addig
gyakoroltak, amíg meg nem tanulták).
Kollégáim segítségére
készítettem Genially-sablonokat is, amelyek gyermekközpontúak, színesek,
érdekesek, sokszor egy mese a keret, ebben feladatok, megoldandó játékok
vezetik a gyereket a végső kulcshoz, megoldáshoz.
Ha megváltoztatta a tanítási stílusomat?
Teljes mértékben. Mivel digitális táblám van, elmondhatom, hogy teljesen
másképp dolgozom, mint 3-4 évvel ezelőtt... Tudjuk, hogy ez a járvány sok
szenvedést és bajt okozott, de számomra egy nagy lehetőséget jelentett.
Nagyszerű lehetőségnek tekintettem, alkalmam adódott, hogy változtassak a tanítási
stílusomon, mert ezek a generációk mások, mint 10-20-30 évvel ezelőtt....
Tudom, hogy sok tanár nem fogadja szívesen
ezeket a változásokat, sőt, vannak olyan kollégáim is, akik hallani sem akarnak
a platformokról, de ha a hagyományos tanítást az oktatási alkalmazások
használatával ötvözzük, sokkal jobb eredményeket érünk el, és a gyerekek is jól
érzik magukat az iskolában.
Az
igazi nyertesek a gyerekek, nekünk, tanároknak pedig lépést kell tartanunk a
technológiával, próbálnunk kell alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz, mert egy
digitalizált jövőre készítjük fel őket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése